مقالات

لوازم یدکی سایپا

امروزه یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی در ایران شرکت سایپا به شمار می آید. این کمپانی قطعات یدکی سازگار با خودروهایش را نیز با کمترین قیمت نسبت به سایر شرکت های خودروسازی به بازار عرضه می کند. در این مقاله قصد داریم به ویژگی های لوازم یدکی سایپا بپردازیم. با ما همراه باشید.

لوازم یدکی سایپا

درباره شرکت سایپا

سایپا به عنوان یک شرکت خودروسازی ایرانی در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد. اولین محصول این کمپانی ژیان بود که از سال 1347 آن را با شریک فرانسوی خود سیتروئن می‌ساخت. همچنین از سال ۱۳۵۲ طی تفاهم نامه ای با شرکت خودروسازی فرانسوی رنو، اتومبیل رنو ۵ را در مدل‌های ۲ و ۴ به بازار عرضه کرد. بعد از انقلاب شرکت سایپا با عرضه پراید به یکی از محبوب ترین خودروسازان ایرانی تبدیل گردید. در سال 1372 پراید ، برای  اولین ‌بار توسط سایپا در ایران تولید شد. در سال 1387 شرکت سایپا اولین خودروی طراحی اختصصاصی خود موسوم به تیبا را روانه بازار کرد. قطعات این خودرو کاملا ایرانی است. شرکت سایپا در دو دهه گذشته خودروهای زیادی را روانه بازار کرده که با استقبال بی شمار خریداران آن مواجه شده است. تیبا ۲، ساینا، کوییک و شاهین از جمله خودروهای سایپا در این دوره به شمار می روند. امروزه لوازم یدکی سایپا از ارزان ترین قطعات اتومبیل در بازار است.

فهرست خودروهای شرکت سایپا

امروزه لوازم یدکی سایپا در دسترس ترین قطعات موجود در بازار به شمار می روند. خودروهایی که شرکت سایپا تولید کرده و تهیه قطعات آن را بر عهده دارد شامل ماشین های زیر می شود.

سايپا 111- سايپا 131 – سايپا 132 – سايپا 141 – سايپا 151 – تیبا – تيبا2 – آريو – آريو تاكسي – 35 CS EADO – سراتو – ساينا – ساينا.اس و جي – کونیک – کونیک آر – کونیک.اس و جی – شاهین – V5 – زانتیا – ریو

پرفروش ترین قطعات خودروهای سایپا

به طور قطع ، لوازم یدکی سایپا از پرفروش ترین قطعات داخلی کشور محسوب می شوند. در ادامه به معرفی خودروهای سایپا که بیشترین فروش قطعات یدکی و مصرفی را داشته اند می پردازیم.

لوازم یدکی سایپا

پراید

از آنجایی که پراید ارزان تر از خودروهای موجود در بازار است و پیچیدگی خاصی در ساخت آن وجود ندارد ؛ قطعات آن بسیار ارزان بوده و لوازم یدکی آن را به راحتی می توان در سراسر کشور تهیه کرد. این ویژگی ها موجب شده تا پرفروش ترین لوازم یدکی سایپا و شاید سایر برندها مربوط به خودروی پراید باشد.

تیبا

از تیبا به عنوان جانشین پراید نام برده می شود که مانند پراید از تکنولوژی قدیمی در ساخت برخوردار است ؛ لذا قطعات آن با قیمت پایین در سراسر ایران قابل دسترس است. قطعات تیبا به عنوان یکی از ارزان ترین لوازم یدکی سایپا محسوب می شوند.

انواع قطعات سایپا

شرکت سایپا در راستای خدمات به مشتریان خود اقدام به تولید و فروش قطعات خودروهای خود به بازار کرده است. این شرکت به عنوان تامین کننده قطعات بیش از ۳۰ مدل مختلف اتومبیل ، سهم عمده ای در ساخت و عرضه قطعات خودرو در کشور دارد. لوازم یدکی سایپا از دسترس ترین قطعات خودرو محسوب می شود. سبد کالایی قطعات سایپا شامل موارد زیر می‌شود؛

  • قطعات بدنه
  • قطعات موتوری و فنی
  • قطعات جانبی
  • قطعات مصرفی

علامت استاندارد ؛ نشانه اصل بودن لوازم یدکی سایپا

یکی از روش های شناخت لوازم یدکی اصل توجه به جعبه ، هولوگرام شرکت سایپا و نیز نشان استاندارد آن است. موسسه استاندارد ، لوازم یدکی سایپا را بر اساس درجه اهمیت به دو گروه ایمنی و فوق ایمنی تقسم کرده است. به طور مثال لوازمی مانند ترمز که کیفیت آن از اهمیت خاصی برخوردار بوده را جزو گروه فوق ایمنی قرار داده است. نشان استاندارد ملی بر روی لوازم یدکی سایپا مُهر تاییدی بر کیفیت آن است.

لوازم یدکی سایپا

روش تشخیص لوازم ‌یدکی اصل و تقلبی

تشخیص اصالت لوازم یدکی سایپا از روش های مختلف امکان پذیر است. یکی از این روش ها دقت به رنگ و کیفیت بسته بندی آن است. به طور معمول رنگ بسته قطعه تقلبی کم‌رنگ‌تر یا تیره‌تر از قطعه اصلی بوده و کیفیت چاپ و بسته بندی قطعه اصلی را ندارد. لوازم‌ یدکی اصل از کیفیت بسته بندی مستحکم و مرغوبی برخوردار هستند. یکی دیگر از روش های شناخت جنس اصل لوازم یدکی سایپا توجه به آلیاژ به کار رفته در آن است. با دقت به آلیاژ به‌کار رفته در قطعه می توانید متوجه مرغوبیت جنس شوید. همچنین از کیفیت جوشکاری ، پرداخت و پرچ‌کاری قطعه می توانید پی به اصالت آن ببرید. اگر صاحب تجربه باشید ؛ حتی می توانید از طریق لمس کردن قطعه پی به اصل یا تقلبی بودن آن ببرید.

خرید لوازم یدکی سایپا از مراکز معتبر

امروزه با گسترش کسب و کارهای آنلاین و نیز شیوع ویروس کرونا ، خرید اینترنتی لوازم یدکی سایپا روش معقول و منظقی به نظر می رسد. در خرید آنلاین باید به نماد اعتماد الکترونیک یا Enamad سایت توجه کنید تا در خرید دچار مشکلی نشوید. رونق کسب و کارهای آنلاین سبب شده که خرید آسان‌تر شود ؛ اما موضوع مهم قابل اعتماد بودن فروشنده است. این روزها به دلیل شیوع کرونا شاید بیشتر افراد اقدام به خرید اینترنتی کنند که در این صورت باید به مجوز و اعتبار فروشنده توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× نُه = 9