مقالات

خرید قطعات خودرو

مطمئن ترین راه خرید قطعات خودرو

بیشتر مردم اطلاعات زیادی در زمینه بازار قطعات خودرو ندارند، این موضوع باعث می شود در خرید قطعات خودرو  بسیار نگران باشند و تشخیص قطعات مرغوب و با کیفیت برایشان دشوار باشد.

در این مقاله یک سری تکنیک های جالب را با شما در میان می گذاریم تا بدانید که خرید قطعات خودرو بر چه اساسی باید صورت بگیرد و چطور می توان شرایط مورد اعتمادی ایجاد کرد.

از کجا خرید کنیم!

اینکه بخواهید کل روز و هفته خود را زمان بگذارید و از شهرستان ها به کلان شهرها بیایید به امید اینکه بهترین خرید قطعات خودرو داشته باشید به کل اشتباه فکر می کنید.

حقیقت این است که کیفیت و قیمت دو فاکتور مهم در راستای خرید قطعات خودرو محسوب می شود. در این روش ها احتمال خرید قطعات یدکی خودروی تقلبی کاهش می یابد.

فروشگاه های اینترنتی مختلفی در زمینه خرید و فروش قطعات خودرو فعالیت می کنند برخی از فروشگاه ها شرایط فروش مبهمی دارند به طوری که اصلاً نمی دانید وابسته به کجا هستند از سوی دیگر برخی از فروشگاه ها هستند که کمک می کنند به تولیدکنندگان و واردکنندگان قطعات خودرو وصل شوید و به طور کلی شرایط خرید را بهتر می کند.

این شیوه های نوآورانه باعث می شود که مجبور به هزینه زیاد برای خرید قطعات خودرو نباشد و در این راستا طیف گسترده ای از محصولات در اختیار شما قرار می گیرد.

خرید قطعات خودرو

اعتبار فروشگاه اینترنتی را بررسی کنید!

در صورتی که قصد خرید قطعات خودرو به صورت اینترنتی دارید باید به اعتبار فروشگاه دقت کنید. اعتبار فروشگاه یعنی شناسنامه کسب و کار فروشگاه که رویکرد اجرایی قابل قبولی از خود به جا گذاشته باشد. به این ترتیب در ابتدا باید به سراغ نماد الکترونیکی فروشگاه بروید.

این نماد مشخص می کند که فروشگاه در مسیر استاندارد خود حرکت می کند و به طور کلی نشان مشخصی از رسانه های دیجیتال را شامل می شود. برخی از فروشگاه های اینترنتی نماد الکترونیکی ندارند و چنین جریانی باعث می شود که خرید از آنها کار نسبتاً سختی محسوب شود. بنابراین به بخش درباره ما در فروشگاه بروید و ببینید که چه توضیحاتی داده شده است.

خرید اینترنتی اگر در بهترین بستر صورت بگیرد مطمئن ترین راه خرید قطعات خودرو محسوب می شود و ساختاری قابل قبول برای آن گزارش شده است.

خرید قطعات خودرو با شرایط تعویض یا بازگشت کالا

وقتی یک فروشگاه از کیفیت قطعات خودرو و سایر محصولات خود اطمینان کامل داشته باشد، شرایط برای تعویض و بازگشت کالا تحت موقعیت مشخص فراهم است.

بنابراین باید بررسی کنید که فروشگاه انتخاب شده در قبال محصولات معیوب و بی کیفیت شرایط مشخصی را در نظر می گیرد یا خیر. به هر صورت فروشنده می بایست انصاف داشته باشد و در صورتی که قطعه مورد فیک بوده و یا و معیوب است شرایط بازگشت پول را در نظر بگیرد.

در این زمینه هر فروشگاهی که به اصل بودن کالای خود اطمینان بیشتری دارد، موفق تر است پس یادتان باشد که چه فروشگاهی را انتخاب می کنید و فروشگاه مورد نظر از نظر تضمین کالا چه سیاستی سنجیده است.

در صورتی که شرایط بازگشت به صورت کامل و دقیق صورت بگیرد در یک بخش مشخص از سایت فروشگاه توضیحات شفافی برای آن داده می شود و ابهامی در این زمینه وجود ندارد.

سامانه های تشخیص اصل بودن قطعات

خبر خوب اینکه مطمئن ترین روش خرید قطعات خودرو این است که به سراغ فروشگاهی بروید که برای قطعات خود کد مخصوص در نظر گرفته اند کدی که مشخص می کند محصول اصل یا خیر.

اصالت محصول از موضوعاتی است که بهتر است سنجیده شود در غیر این صورت نمی توانید ثابت کنید که قطعه مورد نظر فیک است. می توانید به سراغ سامانه مربوطه بروید و کد مخصوص را وارد کنید و از اصالت قطعه ای که خریداری کرده اید سر در آورید.

به طور کلی بسیاری از قطعات هستند که از نظر اجرایی شرایط مخصوص به خود دارند و کدی که برای آنها در نظر گرفته می شود از هر نظر استاندارد است.

خرید قطعات خودرو

به بسته بندی و کیفیت ساخت لوازم یدکی توجه کنید!

کیفیت بسته بندی و ساخت قطعات خودرو روش موثری در تشخیص یک کالای با کیفیت محسوب می شود پس در راستای خرید قطعات خودرو باید بتوانید بسته بندی مرغوب و هولوگرام دار را در نظر داشته باشید.

دقت کنید که هولوگرام نشان از کیفیت و اصالت است و در این راستا خیالتان از بابت محصولی که خریداری می کنید جمع می شود.

از سوی دیگر بهتر است که قطعات را از نظر نوع جوشکاری، پرسکاری و همینطور حکاکی نیز بررسی کنید. پس اگر قرار به خرید قطعات خودرو از یک فروشگاه به صورت اینترنتی است باید تصاویری که از قطعات گذاشته می شود دقیقاً عین اصل آن باشد و بهتر است سعی کنید کیفیت ساخت را نیز در نظر داشته باشید.

در تصاویر مشخص می شود که قطعه از نظر کیفیت در چه شرایطی قرار می گیرد.

تسمه و لوله های پلاستیک از دیگر مواردی است که باید بررسی کنید به طور کلی تسمه ها و لوله های پلاستیکی که می بایست از نظر ارتجاعی سنجیده شوند موضوعات مهمی هستند و شرایط شکننده بودن آنها باید لحاظ شود. در هر صورت کیفیت ساخت لوازم یدکی خودرو بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + 1 =